wtorek, 10 września 2013

Cukinia duszona z pomidorami w towarzystwie kaszy jaglanej

Cukinia duszona z pomidorami w towarzystwie kaszy jaglanej

Kolejny przepis z serii to co najprostrze jest najsmaczniejsze:) Tylko dwa składniki: cukinia i pomidory:) To pyszne połączenie pasuje do wszytskiego: na kanapkę, z ryżem, z makaronem, z ziemniakami - na co macie ochotę. Jak dla mnie najlepiej jednak pasuje do mojej ukochanej kaszy jaglanej. Danie jest lekkostrawne dobre na obiad, kolację lub śniadanie - u mnie w wersji śniadaniowej z jajkiem:)

Składniki:

  • 1 średnia cukinia
  • 2 pomidory lub dwie garście pomidorków koktajlowych ( u mnie pomidorki koktajlowe, jako że je mam akurat w ogródku, myślę że nadają bardziej kwaskowy smak potrawie)
  • sól, pieprz
  • garść zielonej pietruszki
Wykonanie:

  • cukinie obrać jeśli ktoś lubi ( ja zrobiłam pół obranej i pół ze skórką) i pokroić w kostkę
  • pokroić pomidorki
  • dusić cuknię razem z pomidorkami pod pzrykryciem przez około 10- 15 min
  • doprawić solą, pieprzem i zieloną pietruszką

W mojej wersji jest jeszcze kasza jaglana oraz sadzone jajko, które świetnie uzupełnia całe danie. Polecam.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej! Wszelkie uwagi i komentarze bardzo mile widziane zatem zostawcie komentarz:) Pozdrawiam Monika;)