wtorek, 5 listopada 2013

Grecka musaka - zapiekanka mięsna z bakłażanem według przepisu Magdy Gessler

Grecka musaka - zapiekanka mięsna z bakłażanem według przepisu Magdy Gessler



Natknęłam się w sklepie na bardzo ładne i tanie bakłażany - i tak powstał pomysł by wykorzystać je w greckiej zapiekance, którą miałam okazję spróbować dawno temu w greckiej knajpce. Przepis zaczerpnęłam ze strony smaki życia, bo uznałam że przepis Magdy Gessler na pewno jest świetny - i się wcale nie pomyliłam. Musaka wyszła bardzo delikatna w smaku i mimo obecności mięsa i dość dużej ilości sera żółtego, bardzo lekka.  Polecam wszystkim:)

Składniki:
  • 600 g mięsa mielonego ( u mnie wieprzowe zmielone w skepie)
  • 1 puszka pomidorów krojonych (400g)
  • 4 bakłażany
  • 3 świeże pomidory pokrojone w kostkę
  • 2 cebule 
  • 3 ząbki czosnku (w oryginalnym przepisie jest 6)
  • 3 łyżki oleju
  • 100 ml czerwonego wina
  • 200 g żółtego sera
  • 3 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki ziół prowansalskich
  • sól
Wykonanie:

  • Bakłażany pokroić w plasterki, posolić i odstawić na około 20 min.
  • W międzyczasie zeszklić na oleju cebulkę z czosnkiem. Do tego dodać mielone mięso, posolić  i smażyć około 5 min, mieszając.
  • Następnie dodać pomidory, zioła, natkę pietruszki, wino i wszystko duzić razem około 10 min pod przykryciem.
  • Bakłażany osuszyć papierowym ręcznikiem z nadmiaru wody i soli ( można je wcześniej wypłukać pod bierzącą wodą ale ja się bałam że będą później niesłone).
  • Naczynie do zapiekania spryskać olejem i układać kolejno warstwy : bakłażany, sos mięsny, bakłażany, sos mięsny i na koniec bakłażany. Wszystkie warstwy dobrze ugnieść ręką żeby się wyrównały i  posypać startym żółtym serem.
  • Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i zapiekać 40 min do zarumienienia.

 

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej! Wszelkie uwagi i komentarze bardzo mile widziane zatem zostawcie komentarz:) Pozdrawiam Monika;)