poniedziałek, 2 grudnia 2013

Mus dyniowy

Mus dyniowy


Dynia już dawno zebrana i zmagazynowana w piwnicy. Ja znalazłam czas dopiero teraz by zrobić dyniowe przetwory. Najbardziej użyteczny w mojej kuchni będzie mus dyniowy, dlatego tym przepisem podzielę się z wami najpierw. Mus dyniowy przygotowany w ten sposób będzie można wykorzystać do wielu potraw: zupa dyniowa, ciasta dyniowe, muffinki, ciasteczka dyniowe (przepis już niedługo) i jeszcze nie wiem ale może znajdę jeszcze inne jego zastosowania w zimowe wieczory:)  Na pewno się z wami podzielę każdym fajnym przepisem.

Składniki:
  • 1 duża dynia (lub ile tam macie akurat na stanie:)) 
Ja zużyłam 1 dużą dynię i wyszło mi z tego 6 słoików, gdyż jak sami zobaczycie dynia bardzo traci na objętości, ponieważ zawiera bardzo dużo wody
Wykonanie:
  • Dynię kroimy w półksiężyce i wycinamy nożykiem miąższ z pestkami. Nie obieramy ze skóry.
  • Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lub folią aluminiową i pieczemy w piekarniku w 180 °C przez około 40 min (dynia ma być miękka skórka może się zacząć lekko rumienić).
  • Po wystudzeniu oddzielamy miąższ od skóry łyżką lub nożykiem, miksujemy blenderem na gładką masę i wkładamy do przygotowanych słoików (ja od niedawna umyte słoiki zamiast wyparzać wrzątkiem wygrzewam przez 10 min w piekarniku w 100 °C i do gorących wkładam przetwory).
  • Słoiki pasteryzujemy ( wkładamy do garnka wyłożonego ściereczką, wlewamy wodę do 3/4 wysokości słoików i od momentu zagotowania gotujemy jeszcze 15-20 min). Gorące słoiki wyjmujemy, układamy do góry dnem na ściereczce i czekamy aż wystygną. Gotowe!

Mus dyniowy można przyrządzić również gotując obrane kawałki dyni i potem tak samo zmiksować i włożyć do słoiczków, ale taki mus z upieczonej dyni ma lepszy, bardziej intensywny smak, dlatego też polecam wam tą metodę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej! Wszelkie uwagi i komentarze bardzo mile widziane zatem zostawcie komentarz:) Pozdrawiam Monika;)