środa, 4 grudnia 2013

Dżem dyniowy

Dżem dyniowy

W takiej postaci dyni jeszcze nie znałam, ale natknęłam się na taki przepis na dżem z dyni i postanowiłam spróbować....Muszę przyznać, że po zrobieniu tego dżemu jakoś się tak do niego nie mogłam przekonać, jednak otwierając słoiczek po dwóch tygodniach stwierdzam, że taki dżemik jest naprawdę smaczny. Szczególnie z domowym chlebkiem. Bardzo delikatny smak dyni świetnie się komponuje z nutką pomarańczy. Myślę, że ten dżem będzie również świetnym dodatkiem do naleśników. Jeśli jeszcze nie próbowaliście, zachęcam do jego zrobienia - bardzo łatwy przepis.
Oryginalny przepis znajdziecie tutaj.



Składniki:
  • 2 kg dyni
  • 350-450 g cukru
  • sok z jednej lub dwóch pomarańczy

Wykonanie:
  • Dynię pokroić w półksiężyce a następnie obrać ze skóry i wyciąć nożykiem miąższ z pestkami. 
  • Tak przygotowaną dynię pokroić w drobniejszą kostkę i przełożyć do dużego garnka.
  • Dodać cukier, sok z pomarańczy i dusić do miękkości. Po około 20 minutach gotowania można dynię zmiksować lub rozdrobnić ugniataczem do ziemniaków. Można dosłodzić lub dodać cukru waniliowego do smaku.
  • Całość jeszcze smażyć około 40 - 50 min.
  • Następnie gorącą jeszcze dynię przekładamy do słoików wygrzanych wcześniej w piekarniku (przez kilkanaście minut w 100C), zakręcamy dokładnie, stawiamy do góry dnem i czekamy aż wystygną.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Otrzymujesz ode mnie nominację do Liebsten Blog Award. Reszta tutaj:
    http://nietypowamatkapolka.blogspot.com/
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Hej! Wszelkie uwagi i komentarze bardzo mile widziane zatem zostawcie komentarz:) Pozdrawiam Monika;)