niedziela, 2 lutego 2014

Zupa krem z pieczonej papryki

Zupa krem z pieczonej papryki

Polecam wam zupę z pieczonej papryki - u mnie dziś była na obiad i wszyscy zachwycali się jej smakiem:) Świetna propozycja na zimowe dni, zupka jest zdrowa, aromatyczna i rozgrzewająca.

Składniki na zupę dla 4 osób:
  •  4 czerwone papryki
  • Około 2 litry rosołu ( im pyszniejszy rosołek ugotujecie tym pyszniejsza zupa)
  • sól, pieprz, papryka ostra, rozmaryn, koperek, zielona pietruszka
  • mleczko kokosowe do dekoracji
Składniki na rosół:

  • porcja mięsa najlepiej drobiowego: np. kilka skrzydełek, korpus i nóżki ( u mnie 2 skrzydełka i szyja z kaczki)
  • 2-3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • pół selera
  • kawałek pora
  • 1 - 2 małe cebule
  • sól, pieprz, majeranek
Wykonanie:
  • Nastawić rosół: mięso włożyć do zimnej wody i zagotować. Dodać sól, majeranek, pieprz, ziele angielskie. Pogotować 20 -30 minut i dodać wszystkie warzywa. Gotować jeszcze 30- 40 minut do miękkości warzyw.
  • Paprykę ułożyć na papierze do pieczenia i piec w piekarniku w 180 stopniach przez 30 - 40 min aż się zarumieni.
  • Wyjąć gorącą z piekarnika i po paru chwilach ostrożnie zdjąć skórkę ( łatwo schodzi ale trzeba uważać, żeby się nie poparzyć)
  • Paprykę, 2 marchewki, pietruszkę i mały kawałek selera zmiksować z rosołem do pożądanej konsystencji.
  • Doprawić koperkiem, zieloną pietruszką, rozmarynem i ostrą papryką (według uznania ja proponuję pół łyżeczki)
  • Zagotować żeby się wszystkie smaki przegryzły razem.
  • Podawać z mlekiem kokosowym ( niekoniecznie, może być słodka śmietana lub nic, ale z mleczkiem kokosowym smakuje pysznie) i grzankami ( dowolny chlebek lub bułkę pokroić w kostkę i podgrzewać na suchej patelni, aż się zarumieni).
Zupka jest pyszna:) Już dawno miałam na taką ochotę , ale zawsze mi było szkoda samych papryk piec w piekarniku tylko dla celów zupy, ale dziś piekłam kaczkę więc paprykę upiekłam przy okazji. Zupka jest bardzo smaczna i myślę, że nawet warto upiec tą paprykę samą by zrobić zupę:)



SMACZNEGO! 

1 komentarz:

Hej! Wszelkie uwagi i komentarze bardzo mile widziane zatem zostawcie komentarz:) Pozdrawiam Monika;)