środa, 4 września 2013

Powidła śliwkowe

Powidła śliwkowe


.

Pyszne powidła śliwkowe - polecam! Powidła robiłam pierwszy raz ale wyszły naprawdę genialne. Znalazłam bardzo fajny przepis, prosty i szybki a efekt jest super. Przepis znalazłam tutaj. W mojej wersji użyłam 5 kg śliwek zamiast 3kg i wyszły według mnie bardzo słodkie.


Składniki:
  • 5 kg śliwek (bez pestek)
  • 3 łyżki octu
  • 0,5 kg cukru
Wykonanie:

  • Śliwki zasypać cukrem, dodać ocet i wszystko wymieszać
  • Zostawić pod przykryciem około doby aż śliwki puszczą dużo soku.
  • Gotować na średnim ogniu przez 3 godziny w odkrytym garnku by odparowało, nie mieszać
  • Po pływie 3godzin gotować jeszcze przez około pół godziny ale tym razem mieszając by się nie przypaliło
  • Przełożyć do słoików i spasteryzować

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Tak pysznych powideł jeszcze nie jadłam, powiedziałabym że są one - ala - konfitura, kiedy zrobiłam dokładnie według tego przepisu. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam, super powidła!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam, super powidła!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam, super powidła!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Hej! Wszelkie uwagi i komentarze bardzo mile widziane zatem zostawcie komentarz:) Pozdrawiam Monika;)