środa, 4 września 2013

Knedle ze śliwkami

Knedle ze śliwkami

Zawsze myślałam, że knedle to danie skomplikowane i pół dnia zajmuje ich przygotowanie. Okazuje się, że wcale nie. O ile mamy ugotowane wczesniej ziemniaki, przygotowanie zajmie nam około 20 min ( jeśli nie robimy knedli dla całj armii:)) Knedle nauczyła mnie robić moja mama, a przepis jest tak prosty, że bardzo łatwo go zapamiętać. A więc do dzieła...

Składniki:
  • ziemniaki ( nie musi być dużo, ja użyłam około 10 i knedli wyszlo około 12, można użyć ziemniaki pozostałe z obiadu z dnia poprzedniego)
  • śliwki
  • jajko
  • mąka pszenna
  • mąka ziemniaczana (3 łyżki)
  • 1/4 szklanki cukru
Wykonanie:

  • Ziemniaki ugotować i ostudzić (posolić jak zwykle)
  • Ze śliwek usunąć pestki
  • Wystudzone ziemniaki wysypać na blat lub stolnicę robiąc z nich koło. Podzielić na cztery częśći, odjąć jedną część i jej miejsce uzupełnić mąką. Dodać również mąkę ziemniaczaną (im więcej mąki ziemniaczanej tym bardziej sprężyste będzie ciasto)
  • Dodać jajko i wyrobić szybko ciasto.
  • Najpierw z  połowy ciasta uformować walek o średnicy około 4 cm. Odcinać kawałki ciasta (długości około 7 cm, rozpłaszczyć pięścią i do środka włożyć obtoczoną w cukrze śliwkę, formować kule)
  • Knedle kłaść na wrzątek i od momentu gdy knedle wypłyną n apowierzchnię gotować jeszcze 5 min.
  • Odcedzić i przelać zimną wodą.

Można podawać na różne sposoby, z jogurtem, z cukrem, podsmażone w bułce tartej, posypane obficie cukrem i podsmażone na maśle ( wtedy tworzy się pyszna otoczka karmelowa) lub po prostu same prosto z wody.

Moja propozycja to knedle posypane cukrem waniliowym i czekoladą, podane z sosem malinowym.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej! Wszelkie uwagi i komentarze bardzo mile widziane zatem zostawcie komentarz:) Pozdrawiam Monika;)