piątek, 20 września 2013

Muffinki dyniowe

Muffinki dyniowe z lukrem cytrynowym


Tym razem skorzystałam ze sprawdzonego przepisu na muffinki bananowe lecz banany zastąpiłam farszem dyniowym. Eksperyment bardzo udany bo muffinki wyszły pyszne, delikatne w smaku. Później dorobiłam jeszcze lukier cytrynowy, który rewelacyjnie się tu wpasował. Polecam wszystkim miłośnikom dyniowych przysmaków:)

Składniki:

  • 1 szklanka ugotowanego miąższu dyni
  • 125 ml oleju roślinnego
  • 2 jajka
  • 1,5 - 2 szklanki mąki
  • 7 łyżek cukru
  • 1/2 łyżeczki sody
  • łyżeczka proszku do pieczenia;
  • sok z cytryny i cukier puder (do zrobienia lukru)
Wykonanie:

  •  Dynię (300 - 500g) kroimy w kostkę i gotujemy w niewielkiej ilości wody, odcedzamy i miksujemy na gładką masę (ja ugniatam tłuczkiem do ziemniaków)
  • Do miski wlewamy olej, dodajemy jajka i ubijamy.
  • Następnie dodajemy dynię (1 szkanka gotowego miąższu), cukier, mąkę, sodę i proszek do pieczenia i całość mieszamy mikserem. Ciasto powinno być dość lejące, wtedy będziemy mieć pewność że muffinki nie będą suche.
  •  Masą wypełniamy dowolne foremki muffinkowe do 3/4 wysokości
  • Pieczemy około 30 minut w 180 stopniach aż się zarumienią.
  • Polecam polać lukrem cytrynowym ( 2 łyżki soku z cytryny podgrzać w kąpieli wodnej i rozpuszczać w niej cukier puder do uzyskania pożądanej konsystencji )



SMACZNEGO!!!!


2 komentarze:

  1. Kolejny ciekawy przepis do wypróbowania. Akurat mam dynię na stanie, więc może już jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie :)!

    OdpowiedzUsuń

Hej! Wszelkie uwagi i komentarze bardzo mile widziane zatem zostawcie komentarz:) Pozdrawiam Monika;)