czwartek, 5 grudnia 2013

Razowe ciasteczka dyniowo - orzechowe (orkiszowe) bez mleka i jaj

Razowe ciasteczka dyniowo - orzechowe (orkiszowe) bez mleka i jaj



Chciałam się z wami podzielić przepisem na zdrowszą wersja ciasteczek - z mąki razowej orkiszowej. Ciasteczka dyniowe już od dawna mi się marzyły. Następnym razem zrobię z dżemem dyniowym, żeby smak dyni był bardziej wyraźny. Ciasteczka już w odsłonie świątecznej, mogą być prezentem mikołajowym:)

Składniki:
  • 1 szklanka mąki orkiszowej razowej
  • 1 szklanka mąki orkiszowej zwykłej
  •  0,5 kostki margaryny bezmlecznej
  • 0,5 szklanki cukru trzcinowego
  • 0,5 szklanki orzechów włoskich
  • 0,5 szklanki musu dyniowego
 Wykonanie:
  • Margarynę rozpuścić w małym rondelku i ostudzić.
  • Do miski wsypać obie mąki, cukier, pokruszone orzechy włoskie, dodać mus z dyni i wystudzoną margarynę.
  • Wszystkie składniki dokładnie połączyć, aż powstanie jednolita masa. Będzie dość kleista ale nie będzie nam "zostawać na rękach".
  • Formować dowolne kształty ciastek. Ja małymi porcjami rozpłaszczałam ciasto pomagając sobie wałkiem i foremkami wycinałam świąteczne kształty. Ciasteczka ozdobiłam cukrowymi flamastrami ( dostępne w wielu supermarketach).
  • Piec w 180 stopniach aż się zarumienią  - około 20 -30 min.
 Ciasteczka są z mąki razowej nie spodziewajcie się więc, że będą bardzo kruchutkie i leciutkie jak te z mąki pszennej. Niestety nie czuć za bardzo dyniowego smaku jak bym chciała, ale są bardzo dobre. Jak się zje jedno to nie można przestać. Z przepisu wychodzą dwie blaszki. U mnie pierwsza zniknęła zanim zdążyły dobrze ostygnąć, ale radzę poczekać bo zimne są lepsze:)



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej! Wszelkie uwagi i komentarze bardzo mile widziane zatem zostawcie komentarz:) Pozdrawiam Monika;)