wtorek, 12 listopada 2013

Zupa krem z czerwonej soczewicy

Zupa krem z czerwonej soczewicy

Pyszna zupa ale co najważniejsze bardzo zdrowa! Uwielbiam takie połączenia:) A dlaczego taka zdrowa?

Soczewica czerwona – jest niskokaloryczna, nie zawiera cholesterolu, ale zawiera szereg witamin i składników niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, takich jak:
żelazo, magnez fosfor , wapń, kwas foliowy (zalecana jest dla kobiet w ciąży), witaminy (B1, B2, B6, PP, C) oraz rozpuszczalny błonnik (oczyszcza układ trawienny, redukuje poziom glukozy i cholesterolu w organizmie człowieka)*.

 Poniższa tabela przedsatwia wartości odżywcze soczewicy**:


Soczewica jadalna
Wartości odżywcze na 100 g produktu
Składniki pokarmowe Witaminy Składniki mineralne
woda 11,2 g witamina A 25 mg magnez 100 mg
energia 330 kcal witamina B1 0,5 mg fosfor 450 mg
błonnik 10,7 g witamina B2 0,2 mg żelazo 9 mg
białko 28 g witamina B6 0,5 mg sód 10 mg
tłuszcze 1,2 g witamina C 6,2 mg wapń 50 mg
węglowodany 57 g witamina PP 2,6 mg potas 900 mg


 Gdzie ją kupić? Dzięki temu, że jest coraz bardziej popularna jest dostępna w większości marketów w dziale zdrowej żywności lub na półkach obok ryżu i kaszy.

Składniki:


  •  1 opakowanie 350 g
  • kawałek dowolnego mięsa na wywar (opcjonalnie) - u mnie królik
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • kawałek pory
  • kawałek selera
  • listek laurowy
  • sól, pieprz do smaku
  • cytryna
 Wykonanie:

  •  Do wody (około 600-700 ml) wrzucić mięso, zagotować i zszumować.
  • Dodać warzywa, liść laurowy, sól i pieprz do smaku - gotować około 20 min
  •  Soczewicę wypłukać dokładnie i dodać do przygotowanego wywaru. Można wyjąć seler i por.
  • Całość gotować jeszcze przez około 30 min, aż soczewica się rozgotuje ( będzie miała zielonkawy kolor). Jeśli zupa jest za gęsta dodać odrobinę wody.
  • Całość zmiksować, doprawić solą i obficie pieprzem do smaku.
  • Na samym końcu już na talerzu wcisnąć odrobinę soku z cytryny.
  • Podawać samą lub z grzankami.
Polecam również zupę z czerwonej soczewicy na wzór turecki z bloga  Asi.

Smacznego!

* źródło: http://urodaizdrowie.pl/dieta-czerwona
** źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Soczewica_jadalna

2 komentarze:

  1. soczewica jest super, żałuje ze wczesniej nie sprobowalam ,bardzo mi posmakowala i swietnie sie czuje z tym ze jest az taka zdrowa. Zrobilam zupe, nie zmiksowalam ale sie tak rozgotowala ze wyszla żółta ( bo chcialam wygotowac nadmiar wody), nieduzo przyprawialam ,po prostu sama jest w smaku dobra... i bardzo bardzo syta, ledwo zjadlam pol talerza, naprawde ledwo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej cieszę się że smakowało. Ja jak pierwszy raz spróbowałam jej też miałam takie same odczucia, że żałowałam że tak późno ją odkryłam:)

      Usuń

Hej! Wszelkie uwagi i komentarze bardzo mile widziane zatem zostawcie komentarz:) Pozdrawiam Monika;)