środa, 12 lutego 2014

Gulasz z żołądków

Gulasz z żołądków


Lubicie? Bo ja uwielbiam:) Żołądki kojarzą mi się z dzieciństwem - jak z każdego niedzielnego rosołku pozwalano mi zawsze wyjadać żołądek. Dziś proponuję wam zrobienie pysznego gulaszu z indyczych żołądków (są większe od tych kurzych, a po ugotowaniu równie pyszne). Danie to niestety trzeba długo gotować ale za to smak wszystko wynagradza. Zatem do dzieła. Aby przygotować potrawę dla 3-4 osób potrzeba:

Składniki:
  • 1 kg indyczych żołądków (mogą być kurze)
  • 2 duże cebule
  • 1-2 papryki
  • pęczek koperku (można zastąpić 2 łyżkami suszonego)
  • sól, pieprz, papryka słodka i ostra, majeranek, tymianek
Wykonanie:
  • Żołądki dokładnie umyć i wyczyścić z jakichkolwiek resztek jeśli potrzeba.
  • Wypłukane żołądki zalać gorącą wodą i gotować około 1,5 godziny. Można dodać do nich listek laurowy i sól.
  • Cebulę obrać i pokroić w piórka. Zeszklić na oleju.
  • Dodać również paprykę i chwilkę podsmażyć aż trochę zmięknie.
  • Ugotowane żołądki pokroić w paseczki i dodać do cebuli i papryki. Podlać wodą i dusić. Jeśli przed ugotowaniem żołądków przelejecie je wrzątkiem, możecie użyć wody z ich gotowania.
  •  Dusić wszystko razem jeszcze 1- 1,5 godziny, aż cebulka z papryką się rozpadną i zrobi się z nich sosik. W międzyczasie doprawić solą, pieprzem, ziołami oraz 1 łyżeczką papryki słodkiej i 1 łyżeczką papryki ostrej (lub pieprzu cayenne jeśli lubicie na ostro). Wkroić również pęczek koperku. 
  • Jeśli sos wyszedł wam dość rzadki możecie zrobić zasmażkę ale nie powinno być to konieczne.
Najlepiej smakuje z kopytkami:) Na drugim miejscu z dobrym chlebem. Ja w tempie ekspresowym zrobiłam parę kopytek. Do ziemniaków z poprzedniego obiadu dodałam jajko, sól i mąkę ( na oko, tak żeby ciasto nie było za miękkie ale żeby się bardzo do rąk nie kleiło). Jeśli ktoś ma dużo czasu to polecam ziemniaki przecisnąć przez praskę - ja po prostu wymieszałam wszystko i też wyszło dobre. Gotowe ciasto rolujemy w wałek około 2cm średnicy, odcinamy nożem ukośne kawałki i wrzucamy je na osolony wrzątek. Gotujemy jeszcze kilka minut po wypłynięciu i gotowe:)

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej! Wszelkie uwagi i komentarze bardzo mile widziane zatem zostawcie komentarz:) Pozdrawiam Monika;)